Výrobek a jeho jedinečnost
Zaměřte se na jedinečnost svého výrobku a přimějte zákazníky, aby si vás všimli. Získejte si svou odlišností jejich srdce a vykročte do života plného úspěchu. Právě značkové věci přetrvávají v myslích lidí nejdéle, až už v dobrém nebo špatném smyslu.
Mimořádné vlastnosti
– Vše má svou základní funkci, mixér mixuje, v botách se chodí.
– Charakteristické znaky tak reprezentují základní funkci výrobku.
– Jedinečnost pak můžu získat několika způsoby
o Přijdeme na novou vlastnost výrobku, musí mít nějakou hodnotu, abychom s tím mohli do světa. Taková vlastnost tak už může být, byť neobjevena, nebo ji přidáme drobnou úpravou
o Rozšíříme úroveň vlastností produktu, a to takovým způsobem, že změna bude hodnotná – měníme kvalitativní znaky
o Kvalita – zaručíme stálost úrovně ve všech dodávkách, garantujeme trvanlivost
Mimořádná trvanlivost
– V běžných podmínkách a náročných podmínkách máme různé požadavky.
– U každého produktu očekáváme různou životnost.
– Tento parametr můžeme ovlivnit způsobem výroby a modernizací.
Mimořádná spolehlivost
– Sledujeme určité časové období a v něm zaznamenáváme změny.
– Snižujeme pravděpodobnost, že v zadaném období se u výrobku objeví porucha
Mimořádná opravitelnost
– Trabant – ten opravíte ještě teď a většinou ani nepotřebujete nijak zvláštní vzdělání a je k vzteku, že ještě stále jezdí, a navíc je o nich film!
– U tohoto parametru s tím u mnoha výrobků nehnete, jelikož pro běžného spotřebitele bude vždy nemožné opravit váš výrobek, pokud se rozbije.
– Otázkou je, zdali je to žádoucí…
Unikátní styl a design
– Dojem na procházejícího zákazníka v obchodě.
– Lidé si většinou koupí něco, co je zaujme vzhledem, místo nákupu, byť lepší věci, avšak s horším vzhledem
– Musíte na zákazníka zapůsobit, a ještě se odlišit – nelehká práce
– Existují firmy, které vše vsadili na vzhled a vybudovali si na něm pověst, dnes už nikomu nevadí, že výrobky jsou nevalné kvality, důležité je, že mají tu značku.